Voorzitter
Vanaf mijn 14 jaar ben ik met brommers bezig geweest. Eerst met brommertjes door de bossen van Schaluinen crossen, dan mijn eerste volwaardige brommer (Yamaha 49 cc), daarna een Puch (49 cc) om op mijn 18 mijn eerste moto te kopen (Yamaha 125 cc), gevolgd door een Honda 350 cb.
Dan kreeg mijn leven een andere invulling : trouwen, huisje, kinderen, carrière. Tot het terug begon te kriebelen. Na wat zoekwerk terug een moto gekocht : een Moto Guzzi T3. Vrij snel contact genomen met de mgcb-club en in 1994 werd ik lid.
De eerste jaren reed ik bijna alle ritten mee, na een paar jaar ook de kampeerweekends en vrij snel was ik deel van een hecht groepje Guzzi-rijders die steeds voor de grote groep uitreed aan een snelheid die misschien wat sportiever was dan de middelmaat. De Diehards kregen vorm.
Na de T3 kwam een California 1000 om dan in 1997 een nieuwe California 1100 te kopen. In de loop van de daaropvolgende jaren werd mijn garage gevuld met o.a. een V1100 Le Mans Rossa Corsa en een California 850 GT van 1972. Een California 1400 Touring werd mijn laatste moto, dacht ik, maar een V100 Mandello S vond nog de weg naar mij.
Naast de motoren is de mgcb op zichzelf misschien wel het belangrijkste bindmiddel. De club draaiende houden is dan ook belangrijk. Om die reden kwam ik destijds in het bestuur. Ook het 10 jaar lang organiseren van het internationaal treffen in Lommel werd voor mij een belangrijke invulling.
De club laten verdwijnen doordat er niet voldoende kandidaten gevonden werden, kon ik (nog) niet. Maar ik reken er wel op dat er vrij snel nieuwe namen opkomen voor bijkomende bestuursmedewerkers. Deze kunnen dan hopelijk de basis worden van het nieuwe bestuur binnen 3 jaar.